Het recht toegankelijk maken voor iedereen. Een nieuwe juridische dienstverlener waarbij je direct weet wat we gaan doen, wat je kansen zijn en wat het kost. Regel recht met BrandMR. De nieuwe norm voor juridische hulp in Nederland.

Een start-up met een sterke product propositie maar zonder effectieve strategie deze naar de markt te brengen. Voor NEW10 ontwikkelde Lane een heldere positionering, selecteerde reclame- bureaus en maakte het introductieplan.

De Wolk heupairbag is de Nederlandse hi-tech innovatie die ouderen beschermt tegen heupbreuken bij een val. Een val wordt direct gemeld bij een contactpersoon inclusief GPS-locatie. Lane heeft geadviseerd over de positionering in de consumentenmarkt.

Ontwikkeling van een geheel nieuwe dierentuin. Lane heeft de marketing transitie van regionale dierentuin naar (inter-)nationaal park begeleid. Vanaf propositie ontwikkeling tot en met de introductie en het eerste succesvolle operationele jaar.

In het kader van nieuwe wetgeving rond het vrijgeven van het betaalverkeer, PSD2, heeft Lane een propositie ontwikkeld voor De Volksbank om jongeren bankonafhankelijk te laten bankieren. Start was de rekening delen app Sjaak.

Voor Dynamic Credit, initiatiefnemer van de eerste echte online hypotheek, de positionering en introductie-strategie ontwikkeld voor bijBouwe. En daarna ook de introductiecampagne begeleid en de marketing manager gecoacht.

Voor Kruidvat heeft Peter Hoitinga in zijn rol als interim director vanuit het reclamebureau BeyenMeyer, o.a. campagnestrategieën ontwikkeld, het online kanaal Kruidvat.nl geïntroduceerd en de alignement van totale communicatie strategie verzorgd.

Als interim director vanuit BeyenMeyer, was Peter Hoitinga verantwoordelijk voor de herpositionering, redesign van Beter Bed. Hij ontwikkelde de strategie voor het nieuwe reclameconcept waarmee Beter Bed afscheid nam van Retteketet naar...

Medeoprichter van Ditzo. Als commercieel directeur de succesvolle introductie geleid. Daarna het merk en de marketingorganisatie verder ontwikkeld. Ditzo heeft de nieuwe norm in online verzekeren neergezet en diverse prijzen gewonnen.

Ontwikkeling en introductie van de krant nrc-next. In een tijd waarin jongeren geen krant meer wilde lezen maar nieuws van internet halen was het doel jongeren weer aan de fysieke krant te krijgen. De campagne won de prijs voor meest effectieve reclame, de Effie.

Ontwikkeling en introductie van Dier & Zorg, de dierenverzekeraar. De eerste verzekeraar in Nederland waar klanten online hun polis konden sluiten en online konden declareren. Een commercieel succes recht in het hart van de doelgroep.