Case: New10 online lending open for business!

Vanaf nu kunnen MKB-ondernemers voor een online zakelijk krediet terecht bij New10, een initiatief van ABN AMRO. Bij New10 weten ondernemers binnen 15 minuten of ze kunnen lenen én tegen welke voorwaarden. New10 speelt in op de behoefte van die groep MKB-ondernemers die hun krediet volledig online willen afsluiten.

lees verder

WILDLANDS verwelkomt miljoenste bezoeker!

Binnen een half jaar zijn er al een miljoen bezoekers op expeditie geweest in WILDLANDS Adventure Zoo! De miljoenste bezoeker is feestelijk ontvangen en heeft een VIP-dag en een abonnement aangeboden gekregen van directeur Frankwin van Beers. Inmiddels heeft WILDLANDS ook al bijna 70.000 abonnementhouders.

lees verder

Case: Sjaak regelt die zaak, de rekening delen app

Verdeel snel en simpel de rekeningen in een groep, zo ben jij nooit meer de Sjaak! Eten met je huisgenoten, aan het stappen met je sportteam of op vakantie met je vrienden? Sjaak deelt snel en simpel de rekening in een groep. Wie krijgt er nog geld, wat is de verdeling en hoe sta jij ervoor? In één keer duidelijk overzicht!

lees verder

Case: WILDLANDS, het avontuur begint

Na drie jaar bouwen gaat op 25 maart 2016 WILDLANDS Adventure Zoo Emmen eindelijk open. Het oude Dierenpark Emmen bestaat niet meer en daarvoor in de plaats is een prachtig adventure park gekomen zoals we dat in Europa nog nooit gezien hebben. Met de televsiecommercial gaat de campagne een nieuwe fase in.

lees verder

Vacature: webcare medewerker / young creative start-up

Voor de introductie van een app zoeken we een webcare medewerker/young creative met ervaring in webcare. Iemand die de taal van de jongeren spreekt. Een creatieveling met een gezonde dosis humor. Je zal intensief samenwerken in een campagneteam met de campagne manager en de creatives. Staat voor de online social community.

lees verder

Case: bijBouwe, de hypotheek zonder bank

Fintech start-up bijBouwe koppelt de vraag van huizenkopers naar een hypotheek direct aan het aanbod van hypotheekgeld van institutionele beleggers zoals pensioenfondsen. Daar waar de bank het ook haalt. Via bijbouwe.nl kunnen consumenten direct online een hypotheek sluiten. Een hypotheek zonder bank dus!

lees verder

Case: WILDLANDS Adventure Zoo Plant de vlag

WILDLANDS Adventure Zoo gaat op zoek naar avonturiers, om al voor de officiele opening op expeditie te gaan in WILDLANDS. Door het delen van hun beste survivaltip op de Facebookpagina maken tien personen kans op deze WildCamp in het nieuwste themapark van Nederland. Wie plant als eerste de vlag in WILDLANDS?

lees verder

The united colours of Miami Ad School

Vier keer per jaar zijn 4 tot 8 internationale studenten te gast aan de Weteringschans. Vanuit Lane geeft Peter Hoitinga deze studenten gedurende tien weken les. Deze lessen bestaan vooral uit concrete briefings waar deze creatieve studenten concepten voor ontwikkelen. Vaak met een frisse kijk vanuit een andere achtergrond en cultuur.

lees verder

Case: NRC.Next: de gratis generatie aan de krant

In 2006 is nrc.next geïntroduceerd. Strateeg Peter Hoitinga was bij Etcetera verantwoordelijk voor de introductiestrategie. Een flinke uitdaging, maar wat niemand wilde geloven is toch gelukt: nrc.next bindt jonge, hoogopgeleide volwassenen, en er werden zelfs weer abonnementen afgesloten! In het tijdperk van gratis nieuws, van gratis kranten.

lees verder

Case: Niet Datzo, maar Ditzo. Introductiecampagne.

Online verzekeraar Ditzo is eind 2007 geïntroduceerd. Dat kon niet stilletjes. Er waren al veel aanbieders en de consument was wantrouwend ten opzichte van bestaande verzekeraars. De kredietcrisis was nog niet daar. Het moest duidelijk zijn dat Ditzo 180 graden anders was dan de gevestigde orde, Datzo.

lees verder

Case: Axent, de kracht van persoonlijke keuzevrijheid

Hoe maak je van een traditionele intermediairverzekeraar in uitvaartverzekeringen een online verzekeraar? Door de markt te challengen met de voordelen van persoonlijke keuzevrijheid. Met watkostdoodgaan.nl maakt Axent de kosten echt inzichtelijk. En consumenten bewust van de kosten van doodgaan!

lees verder

Well done is better than well said

Efficiënt communiceren met je doelgroep begint met het identificeren van de totale klantcontactcyclus. Bij ieder contactmoment in de contactcyclus definiëren we het doel en de boodschap. Los van traditioneel in middelen denken zijn we van eerste tot laatste contact zo relevant mogelijk aanwezig met de juiste boodschap op de juiste plek, op het juiste moment. Het doel: conversie.
Lees meer

lees verder

Bob Hoffman: We have to go back to good ideas!

"Met internet bouw je geen merken!" Bob Hoffman gooit de knuppel in het hoenderhok tijdens de Advertisingweek Europe '14. "Kijk in je lokale supermarkt en tel het aantal merken dat via internet gebouwd is". Bob kwam op precies 0! Internet is effectief in de "fulfilling demand side" en minder geschikt voor de "creating demand side".

lees verder

Het buikgevoel van marketeers leidt tot vreemde keuzes

Op MARCOM11 van Adformatie mocht ik in discussie met mijn favoriete professor Byron Sharp, auteur van de mustread voor elke marketeer "How Brands Grow". Op een heldere manier toont Sharp aan dat veel marketeers hun beleid op veronderstellingen en aannames baseren. Zonder deze te controleren of te meten!

lees verder