Want a warm feeling? Pee in your pants

Succesvolle merken onderscheiden zich vaak niet alleen meer op unieke associaties. Het niveau van uniciteit van een merk wordt bepaald door het aantal merken in de categorie. Een merk wordt meer gezien als het enige merk met bepaalde kwaliteiten als er minder concurrenten zijn. Simpel! Wees dus de categorie en zet de norm!

"Distinct, extremely good at something specific"

Distinct - brand strategies

De norm zetten vraagt om lef met als resultaat een scherpe positionering. Om bewust te kiezen in de wind te staan en ook te blijven staan als het stormt. Een echt nieuwe aanpak komt alleen als je het bekende durft los te laten. Handelen dus ondanks de angst.

Dit betekent ook veel aandacht voor de bewijsvoering. Stoere dingen roepen kan iedereen. Maar de ervaring met een merk is steeds meer bepalend voor de kracht en geloofwaardigheid. Risico nemen en je beloften waarmaken zal leiden tot respect en voorkeur. Lane helpt om conventies te doorbreken en diensten en klantcontact in lijn te brengen met de waarden van het merk.