Over Lane

Peter Hoitinga webLane is een initiatief van Peter Hoitinga RM/EMP om bedrijven en organisaties te helpen groei te halen door nieuwe paden te bewandelen. Dit betekent concreet ontwikkeling van nieuwe markten (disrupt), relevanter worden en blijven voor klanten en onderscheidend zijn ten opzichte van concurrenten (distinct). Vanuit een onbevangen, pragmatische aanpak met oog voor een kosten-efficiënte en resultaat-effectieve uitvoering (develop).

"You can't whistle a symphony, you need an orchestra"

Dit gebeurt niet vanuit een traditionele bureaustructuur. Lane ontwikkelt en regisseert business en marketingconcepten van strategisch, tactisch tot operationeel niveau. Niet alleen, maar in een netwerk met hulp van Lane Fellows. Voor iedere vraag kan een team op maat samengesteld worden uit het Lane Fellow netwerk met Peter Hoitinga als regisseur in de rol van interim CMO.

Lane Fellows is een netwerk van specialisten die als een (tijdelijk) bureau op maat kunnen werken. Door samen te werken met de beste specialisten biedt Lane de onbevooroordeelde capaciteiten voor innovaties en het doorbreken van conventies. Dit levert de flexibiliteit van een klein bureau en de kwantiteit en kwaliteit van een netwerk zonder de ballast en vaste kosten van een grote bureaustructuur.

Lane is opgericht door Peter Hoitinga. Hij is een creatieve marketeer met een ruime ervaring in consumenten marketing. In verschillende senior posities was hij verantwoordelijk voor de ontwikkeling en introductie van succesvolle nieuwe proposities bij diverse klanten waaronder dierenverzekeraar Dier & Zorg, pechhulp Route Mobiel, nrc next, online verzekeraar Ditzo, Kruidvat, Beter Bed, online hypotheek bijBouwe, SJAAK de rekening delen app, WILDLANDS Adventure Zoo, NEW10 online zakelijke leningen voor het MKB, Perry Sport, Dela Innovation Lab, WOLK Heupairbag en BrandMR. Peter heeft ervaring bij zowel bureaus als strategy director als marketing directeur bij adverteerders.

Hij combineert een creatief en strategisch inzicht met een praktische, haalbare en meetbare uitvoering. Geen vrijblijvend advies van de zijlijn maar juist een combinatie van slimme plannen en praktische begeleiding van uw marketingteam bij de uitvoering.

Peter Hoitinga is NIMA Register Marketeer en lid van APG. Hij schrijft marketing columns voor Marketingfacts en AMweb. Hij is ook een regelmatig spreker op congressen in Nederland (NIMA, Brandfuel24, Adformatie, Euroform, Emerce) en in het buitenland (product marketing game Cambridge, European Financial Marketing Association in Parijs and Athene, Advertisers Summit Brussel). Daarnaast gaf hij les aan de Miami Ad School en was hij docent Strategische Marketing Communicatie bij de Academie voor Management aan de RuG. Hij begeleidde bovendien deelnemers aan de TedXAwards zoals Peerby en Yoni. In 2010 was Peter 1 van de 10 genomineerden voor de titel Marketeer of the Year 2010 georganiseerd door Nima, Tijdschrift voor Marketing en PIM. In 2024 stond hij in de Marketing100.

Over Lane

 

 

 

Laat van je horen

Bel Lane: (06) 81 89 84 31
Mail Lane: info@lane.nl
Meld je aan voor de nieuwsbrief